שינה טובה – זה לא חלום

אפשר לסכם בארבע נקודות מה אנחנו צריכים בשביל לחיות חיים טובים יותר?

1. איזון – יש לנו עשרים וארבע שעות ביממה ואנחנו צריכים למצוא את האיזון בין עבודה למנוחה באימונים, בעבודה ובחיי היום יום בכללי.
2. אנרגיה – כדור הארץ מסתובב, שמש והירח מכתיבים את רמות האנרגיה שלנו. אנחנו צריכים שמש בשביל אנרגיה אבל לא צריכים את הירח (ירח בשמים – זמן לישון)
3. משמעות – כולנו הולכים למות יום אחד אז יאללה, למצוא משמעות בחיים ולהתחיל לחיות.
4. קצב – נוזלים, זרימת דם, עיכול. הגוף שלנו צריך קצב ועדיף שיהיה קבוע.

היום אנחנו נדבר קצת על אנרגיה, ועל מה שחסר לרובנו בשביל לחיות טוב יותר.
שינה!
יש מספיק כתבות שמסבירות למה שינה זה חשוב – היום אנחנו לא נכנס ל-למה אנחנו צריכים לישון יותר, אלא לאיך שאנחנו נוכל למקסם את שעות השינה שלנו.

אחד:
אנחנו צריכים פחות שעות שינה ככל שאנחנו מתבגרים אבל חשוב לזכור שברגע שאנחנו מוסיפים סטרס נוסף, אנחנו נצטרך להשתקם ממנו – כמו מאימונים למשל, ולכן נצטרך להוסיף שעות שינה בהתאם.

שתיים:
לכו לישון באותה השעה ותתעוררו באותה השעה עד כמה שזה אפשרי. הגוף שלנו אוהב סדר ואחד הדברים שיכול להשפיע משמעותית על איכות השינה זה סדר. גם אם אין לכם הרבה שעות לישון, השינוי הקטן של ללכת לישון בשעה קבועה ולהתעורר בשעה קבועה יעזור לכם למקסם את השינה שלכם.

שלוש:
תצמצמו את הזמן שלכם בחדר שינה. הגוף והמוח מתרגלים לסביבה בה אנחנו נמצאים. כאשר חדר שינה זה חדר בו אני אך ורק ישן, המוח שלי יודע שכשאני נשכב על המיטה זה זמן לישון, לאומת זאת אם אתם עושים הכל במיטה ובחדר שינה – לומדים, רואים סדרות וכו' יהיה לכם קשה יותר להירדם כי המוח לא מקשר בין מיטה לשינה לכן תנסו לצמצם פעילות שהיא לא שינה או מין בחדר שינה/מיטה.

תצמצמו את הזמן שלכם בחדר שינה. הגוף והמוח מתרגלים לסביבה בה אנחנו נמצאים.

ארבע:
אם אתם לא מרגישים עייפים אחרי כיבוי אורות ולא נרדמים אחרי 20-30 דקות, קומו, צאו מהחדר ותעשו משהו אחר ומרגיע כמו לקרוא ספר, אולי אפילו לעשות מתיחות או ROMWOD ל20 דקות, תחזרו למיטה רק אחרי שאתם מרגישים עייפות. לשכב במיטה אחרי 30 דקות שאתם לא מצליחים להירדם לא עוזר אלא רק מכניס אתכם ללופ של "אני לא מצליח להירדם" וגורם ליותר ויותר מחשבות להופיע. תשברו את המעגל הזה על ידי שינוי סביבה (מעבר לחדר ועיסוק משהו מרגיע).

תחזרו למיטה רק אחרי שאתם מרגישים עייפות.

חמש:
לא ישנתם טוב בלילה? תוסיפו שנת צהריים קצרה בין 20 ל30 דקות אך לא יותר.

שש:
קפה או סטימולנטים אחרים ארבע שעות לפני שינה זה לא רעיון טוב אם אתם רוצים לשפר את איכות השינה שלכם.

שבע:
תחשפו את העיניים שלכם לשמש ברגע שאתם קמים. רוצים להתעורר חדים יותר? תחשפו לשמש, זה יעזור לכם לשמור על קצב שינה – ערנות טוב יותר.

שמונה:
אימונים – תנועה ואימונים מעלים את הטמפרטורה של הגוף, הירידה בטמפרטורה של הגוף לאחר אימון יכולה לסייעה בלהירדם טוב יותר. שגרת אימונים קבועה יכולה להוריד סטרס ואפילו לעזור לטפל בנדודי שינה.
 

רוז וואלי קרוספיט בנס ציונה – רחובות
Rose Valley CrossFit Ness Ziona

רוצים להתייעץ עם המאמנים שלנו?
צרו איתנו קשר
בטלפון: 0503783338
במייל: info@rosevalleycrossfit.com
או דרך האתר

נשארו לכם שאלות?

השאירו פרטים וכל התשובות בדרך

כלי נגישות

Powered by - Wemake