בריאות מחוץ לבוקס – נשנושים בסביבה משרדית

אין ספק שכל מי שעובד בסביבה משרדית צריך להתמודד עם אתגרים תזונתיים לא פשוטים. מצד אחד, לרוב, יש מטבחון עם אבזור בסיסי שאפשר להשתמש בו לטובתנו. מצד שני, לא פעם יוצא לנו לפגוש בדיוק במטבחון הזה, אתגרים לא פשוטים: שוקולדים שמישהו הביא מחו"ל, עוגת יום הולדת שנשארה מהחגיגה האחרונה או סתם חטיפים מלוחים, שרק פותחים לנו את התיאבון לנשנש.

בחרתי לסכם כמה טיפים בסיסים שיעזרו לכם לאכול בריא, גם בסביבה עוינת:)

הדבר הראשון שחשוב מאוד להבין, הוא שאם יש לכם רצון "לנשנש", רוב הסיכויים שאתם רעבים. לכן, חשוב להקפיד על ארוחת בוקר וצהריים מסודרות, שייגרמו לתחושת שובע ויצמצמו את הצורך לנשנש.

אם בכל זאת מתחשק לכם משהו לאכול בין הארוחות, כמובן שפרי או ירקות הם האפשרות המועדפת. אם פרי או ירקות לא מספקים אתכם, ומתחשק לכם לאכול משהו במהלך הישיבה, או לנשנש משהו עד ארוחת הצהריים, להלן כמה הצעות לנשנושים "טובים":

נשנושים לממהרים:

1.אדממה עם מעט מלח ולימון– אדממה הם בעצם פולי סויה בתוך תרמיליהם. אדממה הוא חטיף מומלץ מאוד, שכן הוא מכיל כמות טובה של חלבון ויטמינים ומינרלים מסוימים, ודל בקלוריות.

2.פופקורן– רצוי בהכנה ביתית עם מעט חמאה ומלח (אם אתם מעדיפים פופקורן קנוי, עדיף דל בשומן ומלח).

3.מיקס אגוזים– רצוי לקנות אגוזים שאינם מסוכרים או ממולחים ואם את מרגישים שחסר לכם תבלין, עדיף להוסיף באופן ידני.

4.בייגלה(רצוי מקמח מחיטה מלאה) – אומנם בייגלה הוא חטיף קנוי, אך הוא יחסית דל בשומן ובניגוד לרוב החטיפים, הוא אפוי ולא מטוגן.

נשנושים למשקיענים (מי שמוכן להקדיש זמן ולהכנה ביתית מראש):

1.פירות חתוכים טריים 

2.ירקות חתוכים טריים– לימון ומלח לשדרוג.

3.אגוזים מתובלים– אפשר לקנות "מיקס" אגוזים ללא מלח, להכין תערובת תבלינים לטעמכם (לדוגמה – פפריקה, אבקת שום, אורגנו ומלח) ולצלות מראש על מחבת חמה (ללא שמן).

4.צ’יפס ירקות– חותכים ירקות לרצועות, מורחים בשמן זית ומלח גס ואופים בתנור ב-200 מעלות כ-20 דק' (עד שהירקות מגיעים למרקם שאתם אוהבים).

5.שיפודי גבינות וירקות – קוביות גבינה קשה (כמו בולגרית) על שיפוד, בתוספת ירקות. אפשר לאכול את השיפוד טרי ואפשר להכניס לתנור לכמה דקות.

6.אנטי פסטי– ירקות חתוכים לפרוסות או רצועות, מרוחים במעט שמן זית ומלח (אפשר להוסיף שום או אבקת שום, אורגנו ובזיליקום). ירקות מומלצים שמשתלבים טוב באנטי פסטי: פלפל אדום, חציל, בצל, קישוא וגזר.

דגש חשוב לסיום – שימו לב לכמות! גם אכילה מוגזמת של "נשנוש בריא" יכולה להפריע לכם להשיג את המטרות שלכם. שימו בכוס את הכמות שאתם רוצים לאכול, ושימו לב לכמות שאתם אוכלים. אם מדובר באגוזים, כדאי לאכול כחופן אחד (לא כוס).

בנוסף, תזכרו שבשורה התחתונה כשאנחנו רעבים, צריך לאכול ארוחה טובה ולא "לנשנש". הניסיון הזה להשכיח את הרעב באמצעות נשנושים, לא עובד ולפעמים אפילו מתנקם בנו.

אכילה מהנה!

נשארו לכם שאלות?

השאירו פרטים וכל התשובות בדרך

כלי נגישות

Powered by - Wemake